Laos-Vietnam-Cambodja - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Claudia 007 - WaarBenJij.nu Laos-Vietnam-Cambodja - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Claudia 007 - WaarBenJij.nu

Laos-Vietnam-Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Claudia

13 Oktober 2014 | Vietnam, Hanoi

Inmiddels terug van het boeken van een treinticket voor de nachttrein vanuit Hanoi naar Hue. Hanoi is waanzinnig en zo druk met alles! Je weet echt niet waar je moet kijken en de vietnamezen zijn zo in contrast met de Laotianen. De weg naar het Hotel is moeilijk terug te vinden want we vergapen ons aan straten vol met: speelgoed, nepbloemen, lampionnen, bao paos en ga zo maar door.
Het is niet te geloven dat we 2 dagen in de slowbaot naar Luang Prabang hebben gezeten temidden tussen de typische backpackers, jong, alternatief, bierdrinkend enz. maar er waren ook 3 dames uit Brabant die net zoals ik, ook liever een rolkoffer hadden en ontsmettingsdoekjes bij zich hadden. Dag 2 in de slowboat was op een kleinere boot met weinig bewegingsruimte dus ik was wel stijf op een gegeven moment...
Luang Prabang was zo lekker en relazed, na een heerlijke voetmassage aan de Mekong in de buitenlucht zijn naar alle waarschijnlijkheid wel wat zaken geactiveerd. Ik werd niet lekker en Ruth kreeg een oogontsteking.
Luang Prabang staat vol met oude franse koloniale monuemnten en doet daardoor ook heerlijk laid back aan. Uiteraard zijn we alle mensen tegengekomen die in de boot zaten, het is een nl een overzichtelijk stadje.
De witte boedha aan de overkant van de Mekong was ook een avontuur om door de jungle hier naar op zoek te gaan en gevonden! Ik vond dit waanzinnig en origineler dan de circa 350 treden van de Puoghsie hill te beklimmen omdat dit door alle toeristen wordt gedaan en ik claustrofobisch werd van de menigte die te wachten stonden op de zonsondergang. Anyways ik zit nu nog in Hotel Tu Lingh Legend Hotel, heb 50% karting gekregen voor 1 nacht omdat ze geen aparte bedden hadden en ik dus zeer slecht geslapen had iin het 2 person bed.
Ik you want to enjoy a big city you have to come to Hanoi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 21091

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 04 November 2014

Laos-Cambodja-Vietnam (via Bangkok)

26 Juni 2010 - 07 Augustus 2010

Suriname

12 Februari 2008 - 04 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: