aftellen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia 007 - WaarBenJij.nu aftellen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia 007 - WaarBenJij.nu

aftellen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Claudia

08 Augustus 2010 | Suriname, Paramaribo

Het is nu aftellen geblazen, ik ben zondag op bezoek geweest bij mijn neef in Suriname, met mijn 2e hands vouwfietsje op het houten bootje naar Meerzorg, vorige week kon ik het huis niet meer vinden en hij zei dat ik gewoon aan de buren had kunnen vragen waar hij woonde, het was superheet en we hebben achterop gezeten waar er dus 2 ventilatoren aanstonden in de buitenlucht. De weg is nu geasfalteerd en tegelijkertijd is dat jammer want het is veel drukker op de weg en ze racen nu keihard. in het begin toen ik fietste was ik een bezienswaardigheid maar de enige die nu schrok was een koe die de weg keihard overstak voor een auto sprong en snel maakte dat hij uit de voeten kwam. Ik zeg hij omdat het beestje 2 horens had.Daar wonen is zo heerlijk. Uiteindelijk ben ik haastig weggegaan omdat ik anders geen bootje meer kon krijgen en ik zag me eerlijk gezegd niet op de vouwfiets de Commewijnebrug overgaan. In het bootje bemerkte ik dat ik mijn tas vergeten was maar gelukkig kwam mijn neefje dit nabrengen. De overtocht was succesvol, de meneer zat nog op mij te wachten hetgeen toch altijd weer in de prijs scheelt. Omdat bij de stichting voor het Kind een belangrijke sponsor is weggevallen heb ik mijn hulp aangeboden om aan geld te komen, de stichting is een tehuis bestemd voor misbruikte kinderen.
Ik heb weinig kunnen internetten en ik ben voornamelijk druk bezig geweest met het onderweg zijn naar het kindertehuis. De infrastructuur is slecht en niemand laat zijn fiets in de stad achter om de bus te nemen, ik ben naar een brommerverhuurbedrijf gefietst maar werd geconfronteerd met 10 woeste honden die me achterna kwamen en ik ben zo snel mogelijk weggefietst. Niemand die het voorval heeft gehoord en ik realiseer me dat er geen hulp komt in het geval je iets zou overkomen, wetende dat de eigenaar onlangs zelf is overvallen.
Van de kinderen uit het tehuis prachtige tekeningen gehad die tot een boekje gemaakt zijn, zo leuk en mooi. Mijn nichtje van 5 ging helemaal uit haar dak, Ohh tante Clau die kinderen vinden u echt lief, ze houden echt van u, zooo aandoenlijk, echt geweldig. Ik heb weer een fantastische tijd gehad en weer ontzettend veel geleerd van de surinamers nl tijd en aandacht voor elkaar is een luxe goed.

  • 11 September 2010 - 20:20

    Bart:

    Hey die Claudia,

    Je trip had ik gemist, maar ben nu professioneel op je site aangemeld voor updates. Of je ff een nieuwe reis wilt maken dus.. ajb. :-"
    Die Suri-ondernemingen worden elke keer beter lijkt wel, maar mag je ook een keer bij Renzo's vertellen. Als de Big 6 niet roet in het eten gooit, altijd tricky die #6, maar so far so good. Verder alles goed in NL? Saludos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Mariahoeve in Lelydorp

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2010

aftellen

30 Juli 2010

Begrafenis oom Dolf

12 Juli 2010

stad in

10 Juli 2010

2010
Claudia

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 21096

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 04 November 2014

Laos-Cambodja-Vietnam (via Bangkok)

26 Juni 2010 - 07 Augustus 2010

Suriname

12 Februari 2008 - 04 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: