2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia 007 - WaarBenJij.nu 2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia 007 - WaarBenJij.nu

2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Claudia

10 Juli 2010 | Suriname, Paramaribo

Ik heb nu pas de kans gekregen om een update te geven van mijn huidige bezoek naar suriname. De mevrouw van het kindertehuis mariahoeve te lelydorp, ik verwarde dit bij de bushalte met lelystad, kon me na 1 week verwelkomen ivm het overlijden van haar zus, een belangrijke sponsor van het tehuis. In Suriname leeft men echt met elkaar dus als men iets lekkers overheeft stuurt men dit ook naar elkaar alleen met een kindertehuis moet je dus echt iets meer overhouden. Het kindertehuis Mariahoeve is echt leuk, ik focus me op het overhoren van het huiswerk van de kids en ik geniet er van. De scholen hier zijn zeer groot dus het is belangrijk om de kinderen na school goed te overhoren.
Uiteraard kent iedereen elkaar en dus ook mijn lieve oom van 80 inmiddels die ziek is en waarvan ik gedacht had om een paar dagen bij hem te blijven gecombineerd met de bezoeken aan het kindertehuis en de gezelligheid van mijn oom.
Ik ben dagelijks 1,5 uur heen en vice versa terug om te reizen naar Lelydorp maar ik moet zeggen het gaat goed. Ik fiets op mijn vouwfietsje in de stad en dat is heerlijk, ik ben mobiel en ik kan lekker fitnessen en zwemmen in Dolfijn, met name savonds voor het na ar bed gaan.
Tot mijn grote schrik zag ik op het nieuws dat Cynthia Ringeling in Puremerend tragisch overleden is, ik ben naar de herdenkingsovereenkomst geweest in de hervormde kerk, het is hier op het journaal geweest, ze blijkt te zijn omgebracht door haar ex partner. Echt vreselijk en niet te bevatten. Zonet pas mijn eerste Parbo biertjes opgedronken bij Caribisch bar in de verlengde Keizerstraat de eigenaar is een nederlandse surinamer en meerdere keren per jaar in Su, mijn droom dus. Vivian werkt daar tegenwoordig en ik ben dit een beetje kachel aan het tikken maar ik moet zeggen ik ben wel lekker ge-integreerd alhoewel als je hier fietst ben je volgens mij niet echt ge-integreerd hahahahaha.
Gisteren zag ik een jongetje die leek dacht ik op het jongetje die ik 1 jaar begeleid heb en wat bellk hij was het ook, wij, mijn vriend en ik hebben heel vaak aan hem gedacht en ik heb ook voor hem gebden, ik kon mij ogen niet geloven, hij is op vakantie met zijn moeder en zijn opa heeft de tickets betaald echt geweldig ! Gods wegen zijn ondoorgrondelijk..