Vervolg LFL - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia 007 - WaarBenJij.nu Vervolg LFL - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia 007 - WaarBenJij.nu

Vervolg LFL

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Claudia

27 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

De training van LFL is zeer succesvol verlopen, de trainers hebben zeer hard gewerkt. De omstandigeheden qua organisatie en planning zijn het tegenovergestelde van wat we in NL gewend zijn. Eigenlijk valt er niet veel te plannen. Er zit zo ontzettend veel energie in het organiseren rondom het vervoer van de dorpelingen naar de binnenstad, je hebt een surinaams netwerk nodig om de zaken gedaan te krijgen. De surinamers zijn wat dat betreft zeer flexibel en hebben zeer veel incasseringsvermogen om dit soort zaken geheel rond te krijgen.
We hebben Santigron en Pikin Poika nog bezocht dit zijn dorpen die nog redelijk te doen zijn vanuit de stad, daar heeft Cynthia weer een discussie op gang moeten brengen rondom de Kind Ouder activiteiten hetgeen gepaard ging met veel emotie. Daarna zijn we in Cola Kreek gaan afkoelen dit was echt super heerlijk en zo lekker, het water is warm en de stromingen zijn lekker koel. Zoals mijn vriend zo zeggen Clau ben je ook al naar Coca Cola kreek geweest ...?
Ondertussen probeer ik de pc hier op te schonen, het is zo traag maar er zit dan ook een harde schijf van slechts 6 gb op..dah. Anyways geen overbodige luze dus. Verder voel ik me zo lekker hier het is echt het tegenovergestelde van in NL, ik moet nu al bijna huilen dat ik morgen wegga. Zucht zucht zucht. Wat ik zo leuk vind is het contact met de familieleden zoals ik zeg we hyven.