Kick off Leri for Life - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia 007 - WaarBenJij.nu Kick off Leri for Life - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia 007 - WaarBenJij.nu

Kick off Leri for Life

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Claudia

17 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Naar Granbasi geweest waar de eigenaar een hele lieve surinaamse man mij te woordstond echt zo lief, Surnamers zijn echt superlieve mensen. Zijn dochter uit Nl Was er ook en dat kon je gelijk merken universitaire geschoold en heel assertief, met haar heb ik dus min of meer een plannetje doorgenomen. Het is zo belangrijk om face to face hier je netwerk op te bouwen. Gisteren was na een hele hoop organisatie de kick off van LFL die echt super professioneel was, ik vond het zo grappig om te zien hoe er een empowermentpraatje gehouden werd door een aantal surinaamse personen, m.i. is dat een typisch creoolse manier ik zie een javaan dit niet op deze manier doen maar mogelijk dat ik me daar in kan vergissen hoor. Er was veel pers aanwezig en er wordt veel gedaan aan het cre-eren van draagvlak met de nministeries en de universiteiten. Mw Venetiaan was ook aanwezig en heeft ook nog gesproken, ze kwam heel sympathiek en emphatisch over echt een first lady zoals de amerikanen dat kennen, ondertussen wordt ik gek van deze pc want die moet opgeschoond worden. Verder wil ik mededelen dat Suriname gewoon een dorp is, iedereen kent elkaar echt echt echt.
De eigenaar van Radio Muje (Gunsie) is nog geweest dit ivm het feit dat hij bezig is om bij Telesur te lobbyen dat er een 'mast' neergezet gaat worden. Hij dacht dat hij altijd de pc aan moest hebben om zijn email te checken echt een giller, anyways zojuist werd ik gebeld door een hele fascinerende man die ik gister gesproken heb. Hij wil nog een 2e gesprek met mij voeren dus dat vind ik positief in het kader van samenwerking.