1e Week Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia 007 - WaarBenJij.nu 1e Week Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia 007 - WaarBenJij.nu

1e Week Paramaribo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Claudia

12 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Ik werd opgehaald door mijn nicht en haar dochter en man en de eerste week van Paramaribo heb ik doorgebracht bij oom Frits en tante Wonny op Kerstenproject. Dit was echt een heerlijk weekje acclimatiseren omdat in de ochtend iedereen weg was naar school of werk en ik achterbleef met mijn nichtje van 2 die elke ochtend wilde spelen. Het programma bestond uit voorlezen, kibri tikki spelen en nog wat andere peuterspelletjes die heerlijk waren om de tijd te verdrijven. Ter voorbereiding op mijn reis naar het binnenland naar Boven Suriname waar ik een beetje huiverig tegenover stond omdat ik niet wist hoe de faciliteiten geregeld waren en het een groot avontuur zou zijn mbt de erbarmelijke reisomstandigheden, ik zag me al in zo een grote bus zitten met Saramaccaners die gigantisch veel bagage hadden die alle kanten opvlogen, bovendien hoe zou ik moeten gaan "toiletteren" ? Das altijd de vraag bij mij op reis.
Voor vetrek ben ik nog met Oom Ramon en tante Louise savonds over de brug gereden om aldaar in Tamaredjo een saoto te eten, dit was echt een leuke en spontane actie. Zij zijn beiden gepensonieerd en houden zich nu bezig met kerkelijke activiteiten waarover ze zeer enthousiast en gepassioneerd over kunnen vertellen. M.i. is het belangrijk om te weten waar je een passie voor hebt.